Статьи журнала "Современное образование"

Педагог-шебер Гүлнәр Әбдірайымова: біздің студенттер неге оқуға қызығушылық танытады

Гүлнәр Фазылкаримқызы Әбдірайымова – 30 жыл бойы тәжірибе жинақтаған арнайы пәндер оқытушысы. «Педагог-шебер» санаты бар. Гүлнара Фазылкаримқызы 1994 жылдан бері «Astana Polytechnic» жоғары колледжінде арнайы пәндерден сабақ береді. Бұл жерге Ақмола ауыл шаруашылығы институтын бітіргеннен кейін бірден келген. Педагог колледжде білім алушылардың тілін тауып, студенттерді шабыттандыра және оқуға ынталандыра алғаны үшін, тәжірибе жасап, өз жұмысына жаңа дүниені енгізе білгені үшін, білім беру процесіне шығармашылық көзқарас таныта білгені үшін өте жоғары бағаланады.

Бүгінгі таңда педагог жинақтаған білімін әріптестерімен бөлісіп, курстар, тренингтер, семинарлар өткізеді, жаңа білім беру бағдарламаларын әзірлеуге, оқу материалдарын сараптауға, оқу процесіне инновациялық тәсілдерді іздеуге және енгізуге қатысады. Сонымен бірге, тәжірибесімен бөліскендей, ол өзінің дағдылары мен білімін жетілдіруді тоқтатпайды.
Сонымен, «Astana Polytechnic» колледжінің құпиясы неде, неге талапкерлер мен ата-аналардың осы жерде оқығылары келеді, ал студенттер сабақтан қалмауға тырысады? Мүмкін, жауап оқытудың практикалық құрастырушысында жатқан шығар.

«Студенттердің оқуға қызығушылық танытуының себебі – біздің оқу бағдарламаларымыз заманауи индустрияның, еңбек нарығының және әлеуметтік серіктестердің талаптарын ескере отырып әзірленген, бұл оқу бітіргеннен кейін практикада қолдануға оңай болатын өзекті білім мен дағдыларды алуға мүмкіндік береді», – дейді Гүлнәр Фазылкаримқызы.

Қаланың жетекші кәсіпорындарымен және ұйымдарымен ынтымақтастық тағылымдамадан өтуге, практикалық сабақтарға және оқуды бітіргеннен кейін студенттерді жұмысқа орналастыруға кең мүмкіндіктер береді. Бұл тәсіл колледжде білім алуды сапалы білім алғысы келетін және кәсіби салаға сәтті енгісі келетін жастар үшін тартымды етеді.

Бүгінгі таңда колледждің барлық білім беру бағдарламаларына әртүрлі пәндердің тоғысында оқу модульдерін құрумен модульдік-құзыреттілік тәсіл қолданылады. Студенттер заманауи білім беру технологияларын, оқытудың интерактивті әдістерін және жобалық жұмысты қолдануды қамтитын оқытудың осындай инновациялық тәсілін бағалайды.
Бұл оларға шығармашылық ойлауды, қарым-қатынас дағдыларын, командамен жұмыс істеу қабілеттерін және тиімді ынтымақтастықты дамытуға мүмкіндік береді, бұл қазіргі әлемде өте маңызды. Сонымен қатар, студенттер өздерінің жеке және кәсіби өсуіне, кәсіпкерлік құзыреттіліктерін қалыптастыруға ықпал ететін бизнес-жобалар мен конкурстарға белсенді қатысады.
Гүлнәр Әбдірайымова өзінің кәсіби қызметінде колледжде оқу сабақтарын өткізудің интеграцияланған әдістерін белсенді қолданады.

«Интеграцияланған тәсілдің негізгі идеясы – студенттерге әртүрлі пәндер теориясы арасындағы байланысты көруге және олардың іс жүзінде қалай қолданылатынын түсінуге көмектесу.

Студентіміз жоғары білім деңгейімен қатар икемді ойлауға, кәсіби ұтқырлыққа, кәсіби мәселелерді шешуге қажетті ақпаратты іздеуге, талдауға және бағалай білуге, яғни белгілі бір кәсіби құзыреттерге ие болуы керек.

Біріктірілген сабақтар бірнеше пәндердің (тақырыптардың) мазмұнын бір пәнге біріктіруге негізделген оқыту әдісі. Бұл тәсіл материалды тереңірек түсінуге көмектеседі, сонымен қатар сыни ойлауды дамыту білімді өндірістік мәселелерді шешу үшін әртүрлі контексттерде қолдануға үйретеді.
Интеграцияланған сабақтар студенттердің білім алуына сараланған тәсілді жүзеге асыруды қамтамасыз ететіндей етіп құрылған, олардың қабілеттеріне байланысты: зерттелетін процестерді талдаудан бастап түпкілікті нәтижелерді қалыптастыруға дейін ақпаратты игерудің әртүрлі әдістері ұсынылады.

Интеграцияланған сабақтарды өткізу барысында әлеуметтік әріптестермен бірлесіп сабақтас пәндерден білімді жалпылау, синтездеу және талдау дағдылары сіңіріледі, білімнің сабақтастығы, оларды неғұрлым жоғары теориялық және практикалық деңгейде қалыптастыру қамтамасыз етіледі», – деп бөлісті Гүлнәр Әбдірайымова.

Студенттердің өздері таңдаған мамандықты шынымен игеруге деген ұмтылыстарындағы тұрақтылық көбінесе оқытушының біліктілігіне, олардың білім алушыларды шабыттандырып, шығармашылық оқу ортасын қалыптастыра алуына байланысты.
Егер студент өзі оқып жатқан дүниенің құндылығын көретін болса, онда ол жаңа білімге қызығушылық танытады. Сондықтан оған жеке және кәсіби өмірі үшін оқудың қажеттілігін көруіне көмектесу маңызды.
Студенттің білімі, кәсіби құзыреттілігі мен жеке уәждері тоғысқан жерде педагогке шешуші рөл беріледі. Оның арсеналында студенттер нақты бизнес-жоспарларды жасауға, нарықты талдауға, маркетингтік стратегияларды әзірлеуге және теориялық білімді тәжірибеде қолдануға мүмкіндік беретін жобаға бағытталған оқыту, нақты өмірден алынған мысалдар келтірілген тартымды, интерактивті сабақтар бар.

«Педагог-шебер – бұл рөлі білім беруден әлдеқайда жоғары білім беру әлеміндегі шығармашылық және ынталандырушы жол көрсетуші. Педагог өз саласында терең білім мен тәжірибені жинақтап қана қоймай, оның бойында студенттерді ынталандырып, бағыттап, дамытып отыратын қасиеттер болуы керек.
«Astana Polytechnic»-те мен экономикалық пәндер циклін оқыту және студенттердің өзін-өзі танытуын ынталандыру үшін түрлі әдістемелерді қолданамын, мысалы, түрлі конкурстарға қатысу - дейді Гүлнар Әбдірайымова. Мәселен, 2023 жылы біз тобымызбен бірге «Докумед» әлеуметтік кәсіпкерлік жобасымен кәсіпкерлік бойынша республикалық гранд-турнирде бірінші орынды иелендік. 2022 жылы мүгедектерді жұмысқа орналастыру жобасымен «Кәсіпкерлік» құзыреттілігі бойынша Еуразия чемпионатында жеңімпаз атандық.

Мен «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасының жетекші бизнес-жаттықтырушысы, ADS Business Group консалтингтік компаниясының құрылтайшысы Арман Ақбердиевпен бизнес-кейстер жасау жөнінде кездесулер өткіземін. Тренингтер топтық ұйымдастығын дамытуға, команданың бірлескен іс-әрекет дағдыларын үйретуге бағытталған.
Сертификатталған бизнес-жаттықтырушымен өтетін кездесулер өзін-өзі танытуға және өзін-өзі жетілдіруге ықпал етеді, жаңа білім мен тәжірибе алуға мүмкіндік береді, бұл, әрине, әсіресе жастар үшін өте қажет, сонымен қатар олардың өздерін әлеуметтік тұрғыдан маңызды әрі пайдалы сезінуіне мүмкіндік береді.
Мен өз пәндерімді шешуді қажет ететін, мысалы, біздің әлеуметтік серіктестеріміздің мысалдары мен деректеріне сүйене отырып, қызмет нәтижелері бойынша белгілі бір кезеңнің экономикалық көрсеткіштеріне талдау жасауды қажет ететін өндірістік міндеттермен тығыз байланыстырамын.

Үнемі TED форматында қонақтарға арналған дәрістер өткіземін, студенттермен өз тәжірибелерімен және білімдерімен бөлісе отырып, дәрістер мен шеберлік сабақтарын өткізетін бизнес және қаржы саласындағы сарапшыларды шақырамын. Бұл студенттерге өздері оқитын пәндердің практикалық аспектілерін көруге көмектеседі және оларды таңдалған салада өз қабілеттерін іске асыруға шабыттандырады».

Мамандықты алу, заманауи еңбек нарығына қажетті құзыреттер мен дағдыларды игеру, өзінің барлық күш-жігерін берген, сіздің жетістіктеріңіз бен қателіктеріңіз үшін қатты уайымдаған өз оқу орныңызды, ұстаздарыңызды, өз ойларыңызды айтып пікір таластырған, олармен бірге командада жұмыс істеуді үйренген курстастарыңызды елжіреп еске алу және, әрине, жеткен жерде тоқтап қалмау, алға ұмтылу, мамандықты жетілдіру, жеке қасиеттері мен дағдыларын дамыту, алған білімдерін тәжірибеде қолдану және болашақ мансабы үшін байланыс орнату – «Astana Polytechnic» студенттері ұзақ жылдар бойы дәл осындай күш қуат алады.

Колледжде ойдағыдай оқу еңбек нарығында білімі мен дағдылары бағаланатын білікті маман болуға ықпалын тигізеді және бұл студенттерге олардың мүдделері мен мақсаттарына сәйкес келетін бағыт табуға мүмкіндік беретін колледжді таңдауға негіз болады деп есептейді Гүлнәр Әбдірайымова.

Материалды дайындаған

Вероника КОРЕШКОВА


«Astana Polytechnic» жоғары колледжінің арнайы пәндер оқытушысы, колледжде құрылған сәттен бастап жұмыс істейтін педагог-шебер Гүлнара Фазылкаримқызы Абдраимова білім алуды ғана емес, сонымен қатар кәсіби дағдыларды белсенді меңгеруді және жеке тұлғаны дамытуды қамтитын интеграцияланған, жобаға бағытталған оқытудың артықшылықтары туралы әңгімелейді.
«Заманауи білім» журналындағы мақалалар
Made on
Tilda